Περισσότεροι από 60.000 εν δυνάμει επιδοτούμενοι ετησίως τουρίστες οι οποίοι δεν αξιοποιούται και κονδύλια της τάξεως περίπου των 124 εκατ. ευρώ που «κάθονται», αποτελούν μια αναξιοποίητη δεξαμενή εσωτερικού τουρισμού. Πρόκειται για τα προγράμματα διακοπών της Αγροτικής Εστίας για τα οποία καταβάλουν εισφορές οι Έλληνες αγρότες, αλλά το μεγαλύτερο μέρος τους παραμένουν «αραγμένα», στα repos του ελληνικού Δημοσίου.Οι επίσημοι φορείς κάνουν λόγο για απροθυμία των αγροτών να κάνουν διακοπές, την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι αγρότες δηλώνουν άγνοια για τα εν λόγω προγράμματα, για την προβολή των οποίων ουδέποτε έγινε έστω μια σοβαρή καμπάνια. Τα ποσοστά συμμετοχής των αγροτών κυμαίνονται στα επίπεδα μόλις του 30% για τον κοινωνικό και τον ιαματικό τουρισμό, στερώντας πολύτιμα έσοδα από τα ελληνικά ξενοδοχεία, τις εταιρείες μεταφορών και τις τοπικές κοινωνίες.Το παράδειγμα της Αγροτικής Εστίας δείχνουν πόσο αναποτελεσματικά και εντέλει αδιαφανή είναι όλα αυτά τα προγράμματα, όταν τα εφαρμόζει το Κράτος. Κανείς δεν θέλει να θυμάται και η συγκεκριμένη περίπτωση δεν προσιδιάζει με τις «αλήστου» μνήμης εποχές της προηγούμενης δεκαετίας όταν τα πορτμπαγκάζ αυτοκινήτων συνεργατών υπουργών ήταν γεμάτα προς διανομή σε «φίλους» με δελτία του κοινωνικού τουρισμού ή τα ξενοδοχεία επιδοτούνταν για δυναμικότητα διπλάσια των κλινών τους (;). Το πρόβλημα μπορεί σήμερα να είναι άλλης τάξης μεγέθους ωστόσο παραμένει μεγάλο.Έχει αναρωτηθεί κανείς ποιοί δουλεύουν αυτά τα προγράμματα; Ποιοί τα σχεδιάζουν και με ποιές γνώσεις και κριτήρια αποφασίζουν εν τέλει για την χρήση ενός κοινωνικού πόρου και πως θα επιτευχθεί η μέγιστη κοινωνική ωφέλεια.Τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά. Δημιουργείς ένα πρόγραμμα για να καλύψεις μια ανάγκη. Χρειάζονται για παράδειγμα οι αγρότες διακοπές; Κανονίζεις να παίρνεις λίγα χρήματα από τις εισφορές τους ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε λίγες μέρες ξεκούρασης. Αυτό το κάνεις εφόσον οι αγρότες το επιθυμούν. Για να το διαπιστώσεις, εάν θέλουν να κάνουν διακοπές, πρέπει καταρχήν να τους ενημερώσεις ότι το πρόγραμμα υπάρχει και να τους το κάνεις όσο γίνεται πιο δελεαστικό.Πως θα το κάνεις πιο δελεαστικό; Προφανώς θα συνεργαστείς με τα ξενοδοχεία και τους προορισμούς, δίνοντας τους την δυνατότητα να κάνουν κάτι διαφορετικό από ότι κάνουν όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Να αποκτήσουν μια εμπειρία ζωής.Αυτά κάνεις, εάν ενδιαφέρεσαι να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του προγράμματος που σχεδίασες.Σε διαφορετική περίπτωση μοιάζεις περισσότερο με πρόεδρο 15μελούς άλλης εποχής, που ενδιαφέρεσαι μόνο να μάθεις πόσα θα πάρεις το κεφάλι για την σχολική εκδρομή που κανόνισες... tornosnews.gr